Форма входа

Поиск

Календарь

«  Март 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0




Пятница, 29.03.2024, 12:41
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
САЙТ УЧИТЕЛЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
Главная | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
Главная » 2015 » Март » 21 » Конспект урока по английскому языку в 7 классе по теме "Характер и язык тела"
11:51
Конспект урока по английскому языку в 7 классе по теме "Характер и язык тела"
Класс: 7в
Тема: Character and body language
Цель: развивать речевые умения и навыки учащихся на английском языке и способствовать накоплению лексических единиц по данной теме.
Задачи:
1. Обогатить лексический запас слов учащихся по заданной теме и закрепить, обобщить уже изученную ранее лексику.
2. Тренировать в говорении и аудировании по данной теме.
3. Развивать навыки письменной речи.
4. Воспитывать толерантность, доброту и терпение.
Оборудование: проектор, компьютер, карточки для работы в группах и парной работы.
Ход урока
I Определение темы урока и постановка цели и задач урока.
Good morning students. How are you? Look at the picture and describe these people’s feeling. Say he is …… or she is ……….
(happy, sad, angry, cold, tired, hot, thirsty, hungry)

So let’s check up listen and translate (audio 3.3).
How do you know these people’s feeling? So what will we talk about today?
Yes today we will discuss body language, feelings and people’s character.
Today we have a certain target. You must fist remember as many words as you can according this theme and the second learn as many words as you can during our lesson.
II Актуализация ранее изученной лексики
So let’s check how many words you know. Match the words and translations. You have only two minutes.

1. Responsible a) пахнуть
2. Naughty b) нервный
3. Awful c) глаза
4. Honest d) фрукт
5. Possible e) ответственный
6. Eyes f) попробовать
7. Successful g) непослушный
8. To look h) молодой
9. Relaxed i) честный
10. Nervous j) посмотреть
11. Friendly k) ужасный
12. Young l) возможный
13. To smell m) успешный
14. To taste n) расслабленный
15. Fruit o) дружелюбный
16. Vegetable а) слышать
17. Flower б) шум
18. Coat в) беспокоиться
19. To feel г) муж
20. Wife д) напуганный
21. Husband е) жена
22. To forget ж) овощ
23. To win з) несчастный
24. To worry и) цветок
25. Fear к) гордиться
26. To hear л) пальто
27. Noise м) чувствовать
28. To be proud of н) страх
29. Frightened о) забывать
30. Miserable п) побеждать


Let’s check up read and translate. So count your results. If you know 25-30 words your mark is “5”, if you know 20-24 words your mark is “4”, if you know 15-19 words your mark is “3”, and if you know less than 14 words your mark is “2”.
III Аудирование и работа над грамматическим материалом
Let’s begin our work. During the lesson try to remember as many words as you can and when I say and show the sign “Remember” try to learn new word. (сигнальная карточка “remember”, которую учитель показывает в течение урока учащимся акцентируя их внимание на новом слове)
1. Look at the photo listen to someone talking about the photo and choose the right answer (audio 4.11)
1. I think she looks …..
a) Scared (напугана) b) miserable (несчастна) c) embarrassed (смущена)
2. I think she looks like …..
a) a teenage student b) a young mother c) a young business woman
3. I think she looks as if ……
a) she has just had some bad news
b) she is watching something on TV
c) she has just heard a noise
Translate please the verbs
Looks выглядит
Looks like похож на
Looks as if выглядит так как-будто
2. Let’s work in pairs match the parts of the sentences

3. It’s time to change your partner circle the right word.

4 Listen to some sounds. What do you think is happening? (audio 4.13)
Use it sounds as if ….. or it sounds like ……

IV Физминутка
Ok it’s time to have a rest and do some exercise (audio “Head and shoulders”)
Head, shoulder, knees and toes, knees and toes
Head, shoulder, knees and toes, knees and toes
And eyes, and ears, and mouth, and nose
Head, shoulder, knees and toes, knees and toes.
V Говорение и аудирование
1 Work in pair describe the object you have on your picture. Use the verbs: looks, feels, smells, tastes. Tell your description to another group who must guess what is it.

Example:
2 Look at the photos and say how you think the characters are feeling?
(слайды)
3 It’s time to change your partner listen and answer the questions (audio 4.14)

4 Look at the photos say how you think these people are feeling.

Listen for more detail and check (audio 4.23)

VI Итог урока.
So our lesson is nearly ending. Let’s check how many new words you have learnt.
You have two minutes match the words and their translations

1. To look like
2. To look as if
3. To smell
4. To sound
5. Scared
6. Embarrassed
7. Shoulder
8. Knee
9. Toes
10. Head
11. Ears
12. Mouth
13. To apologize
14. Terrible
15. To hit
16. Insecure
17. Mood
18. Lips
19. Finger
20. To cross
a. Палец
b. Настроение
c. Пальцы на ногах
d. Плечо
e. Голова
f. Рот
g. Уши
h. Испуганный
i. Смущенный
j. Колено
k. Пахнуть
l. Похож на
m. Выглядит так как-будто
n. Ударить
o. Губы
p. Перекрещивать
q. Звучит
r. Извиняться
s. Ужасный
t. небезопасный


So let’s check up read and translate. So count your results. If you know 16-20 words your mark is “5”, if you know 13-15 words your mark is “4”, if you know 9-12 words your mark is “3”, and if you know less than 9 words your mark is “2”.
Thank you for your work. Good bye.
Просмотров: 1153 | Добавил: Зуля | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024